Concurs de soluții cu premii de 5.000 lei, pentru amenajarea a două săli de lectură moderne în Campusul „Tudor Vladimirescu”

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TUIASI) organizează un concurs studențesc de soluții pentru amenajarea a două spații de coworking în căminele T1-T2 și T11.

Vrei ca sălile de lectură să arate mai bine? Vrei ca sălile de lectură să satisfacă cerințele și nevoile reale ale studenților și să ai posibilitatea de a studia cât mai plăcut într-un spațiu modern?

Ai oportunitatea ca, împreună cu colegii tăi, să configurați sălile de lectură din campusul în care locuiți și să câștigați un premiu de 5.000 lei.

Astfel, vă punem la dispoziție 130.000 de lei pentru a da viață celor mai inovative și îndrăznețe idei pe care le aveți pentru a înfrumuseța 2 săli de lectură existente – Campusul studențesc „Tudor Vladimirescu”.

Campusul studențesc „Tudor Vladimirescu” trece printr-o metamorfoză continuă pentru a răspunde cât mai bine cerințelor studenților. În campus existau mai multe spații dezafectate, unele foste cluburi închise între timp, altele proprietăți ale universității care au fost recâștigate în instanță. Prin diverse proiecte și investiții din fonduri proprii acestea au fost transformate în centre de consiliere, săli de lectură, spații de co-working și de petrecere a timpului dedicat studiului. În afara activităților de consiliere, spațiile funcționează ca sală de studiu pentru studenții cazați în campus.

Modalitatea de înscriere:

În cursă se pot înscrie studenți individual, dar și în echipă, și o persoană poate depune mai multe proiecte. Pentru înscrierea în competiție trebuie completate două formulare – unul de înscriere și unul de buget, care se vor completa în format electronic. Cele două formulare vor fi expediate pe adresa bogdan.budeanu@staff.tuiasi.ro. În termen de maximum 48 de ore, candidații vor primi un e-mail de confirmare a primirii formularelor completate.

Temă de proiectare:

Echipele care vor depune proiecte însoțite de schițe, desene tehnice, piese tehnice precum vederi, secțiuni și amplasare în zonă, cât și reprezentări 3D în contextul oferit ca suport tehnic vor porni din start cu un avantaj. Predarea proiectelor se va face exclusiv online.

Sălile trebuie să găzduiască cu ușurință multiple activități academice precum: studiu individual, studiu în grupuri, workshop-uri, prezentări susținute de proiecții video, cât și activităţi relaxante precum vizionarea unui film sau a unui documentar și organizarea unor seri de jocuri, ce pot favoriza cunoașterea și interacțiunea socială a studenților.

Mobilierul poate fi compus din piese fixe și mobile, ce permit diverse configurații. Spațiile au fost prevăzute și cu elemente ce au menirea să asigure confortul studenților:

  • iluminat artificial adaptat procesului de învățare;
  • protecție solară a ferestrelor, ce permite adaptarea luminii naturale la activitățile din sală;
  • conexiune la internet și prize;
  • plafon cu proprietăți acustice ce asigură confortul auditiv.

În Anexa 1 – puteți găsi releveul pentru spațiul, ce este propus pentru amenajare, din căminul T1-T2;

În Anexa 2 (fișier actualizat în data de 31.05.2022) – puteți găsi releveul pentru spațiul, ce este propus pentru amenajare, din căminul T11.

Calendarul concursului de proiecte

  • data lansării concursului de proiecte este 19.05.2022;
  • încheierea perioadei de depunere a proiectelor este 06.06.2022;
  • discuțiile consultative și de asistență tehnică cu potențialii candidați se vor desfășura în perioada 19.05.2022 – 03.06.2022;
  • prezentarea proiectelor în fața juriului va avea loc în perioada 06.06.2022 – 13.06.2022, în funcție de programările transmise.
  • anunțarea proiectelor câștigătoare: 14.06.2022.
  • proiectele vor trebui implementate până la data de 31.10.2022.

Echipa câștigătoare va acorda asistență tehnică pentru realizarea proiectului pe perioada desfășurări lucrărilor de execuție.

Proiectele pot fi depuse până pe 6 iunie, iar până atunci, cei interesați să candideze pot apela la reprezentanții juriului pentru a purta discuții consultative și de asistență tehnică. Orice idei aveți, membrii juriului vă oferă sprijinul pentru a le putea prezenta într-un mod coerent și, mai departe, dacă veți câștiga, să le și implementați. Persoana de contact: Bogdan Budeanu, email: bogdan.budeanu@staff.tuiasi.ro

Juriu

Un juriu va evalua proiectele depuse în competiție. Acesta va fi format din un cadru didactic de la Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, doi reprezentanți ai Direcției Servicii Studențești și un reprezentant al studenților. Juriul se va asigura că cel mai bun proiect răspunde la nevoile studenților. În evaluare se va ține cont de ideile îndrăznețe ale studenților măsura în care proiectul va utiliza materialele inovative.

Criterii de evaluare a proiectelor

  • FRUMOS – creativitatea amenajării spațiului
  • PRACTIC – ingeniozitatea mobilării spațiului
  • INEDIT – originalitatea organizării spațiului
  • raportul cost-rezultat al investițiilor financiare propuse
  • nivelul de detalii oferite pentru prezentarea soluției propuse (randări, schițe, prezentare)
  • tratarea în mod distinct a celor 4 spații