(FAQ 2) Răspunsuri oficiale la mai frecvente întrebări cu privire la decazarea studenților – partea a II-a

Update 15.05.2020: Prin OUG nr. 70/15.05.2020 și Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 24/14.05.2020, toate persoanele care vor intra în România vor intra în izolare la domiciliu sau carantină pentru 14 zile. Prin urmare, studenții din Republica Moldova nu trebuie să vină la Iași pentru a se decaza din Campusul „Tudor Vladimirescu”. Ei se vor putea întoarce la cămin în momentul când se vor ridica aceste restricții. 

Î10. Studenții din Republica Moldova vor putea veni la Iași pentru decazare?

R10. În momentul de față, dacă studenții din Republica Moldova intră în România trebuie să se autoizoleze timp de 14 zile. Prin urmare, nu se poate face decazarea acestora și nu trebuie să se întoarcă, deocamdată, la Iași pentru a-și recupera lucrurile de la cămin. Decazarea acestora se va face după ce vor fi ridicate restricțiile existente. Lucrurile din cămin vor rămâne așa cum le-ați lăsat, putând a fi luate ulterior.

Î11. Totuși de ce apar programate camere în care locuiesc studenții din Republica Moldova în condițiile în care aceștia nu se pot decaza?

R11. Am programat pentru decazare toate camerele din campus, chiar și pentru studenții din Republica Moldova, pentru că o parte dintre aceștia au rămas în Iași sau în România în această perioadă pentru că lucrează. Prin urmare, aceștia vor putea să vină să se decazaze conform programării.

Î12. În luna martie, când am plecat din cămin, mi-am luat toate lucrurile din cameră. Acum trebuie să vin la Iași să mă decazez sau să achit tariful de cazare?

R12. O să vă puteți decaza online, nu trebuie să veniți la Iași pentru decazare dacă v-ați luat deja toate lucrurile din cameră. Trebuie să trimiteți la adresa dss@tuiasi.ro un email cu titlul „decazare online” și documentele semnate de dumneavoastră și scanate, aceleași pe care le-ați fi depus la administrația căminului:

Î13. Un coleg de cameră/prieten a achitat tariful de cazare în numele meu. Ce extras de cont trebuie să aduc, al meu sau al colegului?

R13. Trebuie să trimiteți extrasul de cont al dumneavoastră. Universitatea va putea face plățile doar dacă numele din contractul de cazare este același cu numele titularului de cont din extrasul bancar.

Î14. Pot genera extrasul de cont din aplicația de internet banking și apoi să-l printez sau trebuie să mă duc la bancă?

R14. Da, se poate genera extrasul de cont aplicația de internet banking. Îl printați și îl depuneți la administrația căminului împreună cu celelalte documente.

Î15. Ce se întâmplă dacă nu pot ajunge la decazare?

R15. Vom mai face încă o serie sau două de decazări pe parcursul lunilor iunie și iulie, după ce finalizăm această primă etapă, astfel încât toți studenții să-și poată lua lucrurile din cămin.

Î16. Când se fac precazările pentru noul an universitar? Cum pot să-mi păstrez aceeași camera și din luna octombrie?

R16. Precazările sunt decise de către facultatea dumneavoastră, nu de către departamentul nostru. Cel mai probabil, după finalizarea sesiunii de examene, fiecare facultate va stabili un sistem de precazări pentru noul an universitar. Cu cât veți avea note mai bune, cu atât vă vor crește considerabil șansele să păstrați camera și în noul an universitar.

La adresa de mai jos puteți găsi (FAQ 1) Răspunsuri oficiale la mai frecvente întrebări cu privire la decazarea studenților – partea I

(FAQ 2) Răspunsuri oficiale la mai frecvente întrebări cu privire la decazarea studenților – partea a II-a